Plan składa się z czterech celów strategicznych: zwiększenie świadomości korzyści płynących ze wspólnych działań w zakresie WASH i NTD; monitorowanie działań w zakresie WASH i NTD w celu śledzenia postępów; wzmocnienie dowodów na to, w jaki sposób zapewnić skuteczne interwencje w zakresie WASH; oraz planowanie, dostarczanie i ocenę programów WASH i NTD z udziałem wszystkich zainteresowanych stron. Celem jest wykorzystanie synergii między programami WASH i NTD.

Szczecin Hydraulik – zawodowe wyzwania

Częściowo przyczyną powolnego postępu w zakresie warunków sanitarnych może być „urbanizacja ubóstwa”, ponieważ ubóstwo coraz bardziej koncentruje się na obszarach miejskich. Natomiast o hydrauliku poczytasz na: Szczecin hydraulik.

 

hydraulik

 

Migracja do obszarów miejskich, powodująca gęstsze skupiska ubóstwa, stanowi wyzwanie dla infrastruktury sanitarnej, która nie była pierwotnie zaprojektowana, aby służyć tak wielu gospodarstwom domowym, jeśli w ogóle istniała:

  • Slumsy miejskie,
  • Szybka urbanizacja w wielu krajach rozwijających się,
  • Czekanie w kolejce przez dwie godziny, aby zebrać wodę z rury pionowej.

W miarę jak ubóstwo koncentruje się coraz bardziej na obszarach miejskich, coraz powszechniejszym zjawiskiem jest rozszerzanie się slumsów miejskich. Często budowane nielegalnie w odpowiedzi na brak bardziej trwałych budynków mieszkalnych, slumsy borykają się z określonymi problemami z nimi związanymi.

Na przykład, brak praw własności i niestabilność związana z mieszkaniem w slumsach może oznaczać, że mieszkaniec nie byłby skłonny inwestować w usługi WASH dla budynku, który może nie przetrwać burzy, lub z którego może zostać eksmitowany.
Ponadto „Nowe obszary miejskie mogą być bardzo heterogeniczne – zarówno pod względem etnicznym, jak i pod względem podziału bogactwa. Mogą stanąć w obliczu ciągłego napływu nowych imigrantów”. Taka heterogeniczność może utrudnić koordynację wysiłków na rzecz budowy i utrzymania wspólnego systemu sanitarnego dla dzielnic slumsów.

Szczecin Hydraulik a standardy UE

Na przykład Oxfam pomaga zapewnić 1 milion litrów wody dziennie w Mingkamen w Sudanie Południowym, ale zapotrzebowanie jest takie, że ludzie muszą czekać do dwóch godzin w kolejce, aby wypełnić swoje pojemniki. Czasami wybuchają walki w punkcie poboru wody, bo wszyscy tak długo czekają.

  • Krajowe plany i monitorowanie WASH,
  • Awarie systemów WASH.

W raporcie WHO stwierdzono, że tylko jedna trzecia badanych krajów posiada krajowe plany WASH, które są właściwie wdrażane, finansowane i regularnie weryfikowane. W większości krajów monitorowanie było niespójne i występowały krytyczne luki. Wiarygodne dane są niezbędne do podejmowania decyzji politycznych, monitorowania i oceny wyników oraz identyfikacji osób, które nie mają dostępu do WASH. W wielu krajach istnieją ramy monitorowania WASH, ale większość zgłoszonych danych była niespójna, co osłabia ocenę i analizę danych dotyczących wyników.

Krajowe działania w zakresie mapowania i monitorowania podejmowane przez rządy krajowe, jak również monitorowanie przez organizacje pozarządowe lub badaczy po zakończeniu projektu, wskazały awarie systemów zaopatrzenia w wodę (w tym punktów poboru wody, studni i odwiertów) oraz systemów kanalizacyjnych jako główne wyzwania.